Kaptár

A közös munka eredménye

A ’Tanítási elveink’ és a ’Tanárok’ menüpontban megfogalmazott koncepciók csak kellő mennyiségű, és jó minőségű tananyag megléte mellett működnek tökéletesen.
 
Bár a tömeges angoltanításnak/tanulásnak Magyarországon is már több mint két évtizedes hagyománya van, a fent említett szempontból, a látszat ellenére, nem jó a helyzet. A számtalan angol nyelvű tankönyv, kiadvány, és a kimeríthetetlennek tűnő internetes források látszólag elkényeztetik a szakmabelit, de kevésre mondható el a szükséges következetesség, kohézió. Ez fokozottan igaz ha igényeljük a sokat szajkózott 'személyreszabást', a spontán felmerülő új szavak rögződését, vagy a gyors nyelvtanári reagálást a tanmenetet felborító aktualitásokra (vulkánkitörés, fóka bébi születés, kocsmai verekedés és egyéb vidámságok).
 

replica bags

Bár első látásra jó minőségű tananyaghoz hozzá lehet jutni, pl. egy-egy érdekes cikk hasznos szókincsanyaggal, sajnos szinte teljes mértékben hiányzik az új tudást megerősítő, szervesen kapcsolódó háttéranyag. Ennek következményeként az adott pillanatban hasznosnak és érdekesnek talált tananyag a megerősítés híján csak a hasznosság illúzióját nyújtja, és egy-egy új nyelvi elem félúton megreked a „fejlődésben”, ahelyett, hogy egy következetes háttérmunkával készségszintre emelkedne.
 
A kellő mennyiségű és minőségű háttéranyag megteremtése, frissítése, aktualizálása meghaladja az egyes tanár kapacitását, csak kooperációban, szervezett formában oldható meg. Ennek ad keretet a Kaptár, mely a tartalom tömege és minősége,valamint az informatikai megoldásoknak köszönhető strukturáltsága, áttekinthetősége révén egyedi módon lehetővé teszi a tudatos és következetes gondoskodást arról, hogy a tanított nyelvi elemek valóban elérjék a készségszintű tudás státuszát.
 
A tanáraink együttműködése alapján formálódó Kaptár jobb tanárrá teszi a jó tanárt, hasznosabbá a hasznos órát, és közösséget formál a 'magányos farkas' óraadó tanárokból.