Tanítási elvek

 

  Ültetünk, ápolunk,  örvendezünk. 

 

 Ha a tananyag hasznos és érdekes, akkor már csak be kell tartani az „ültetünk, ápolunk, örvendezünk” szabályt.

Ültetünk – jó minőségű magyarázat bármelyik nyelvi elemről (szó, nyelvtan, kiejtés, stb.). Luxus elhagyni az elméletet, és bízni a tapasztalás útján eljövő megvilágosodásban. Itthon senki nem érintkezik annyit az idegen nyelvvel, hogy érdemes lenne kivárni Heu Rékát. A magyarázat a rövidebb út az erdőn át. Ettől még nincs kész az ebéd, de legalább már megterítettünk.

Ápolunk – Az elültetett tudáshagyma akkor hajt ki, erősödik meg és hoz virágot, ha nem hagyjuk sorsára. A készségszinthez a tapasztaláson át vezet az út. Mennyiségi kérdés. Legyen elég alkalma a tanulónak használni a tanultakat, elsősorban beszédben, és elégszer hibázni a spontán és hibátlan használat eléréséig! Fontos az irányított gyakorlás, de csak mértékkel! A hibátlan teszt még nem az út vége. Egy raklapnyi céltábla kilyuggatásától még nem leszünk kiváló vadászok.
 
Örvendezünk – a gondos ültetés és ápolás eredményeként egy-egy nyelvi elem eléri a készségszintet. Már nem azért tudjuk, hogy mi kell, és mikor kell, mert a gyakorló feladat dróton rángat minket, hanem mert rutinosak vagyunk.