A választás tanuló-, tanár- és célfüggő. Sok forrásból tanítunk, nincs Szent Könyvünk.
A könyv hasznos lehet, ha az nem a rugalmatlan, lélektelen tanítást szolgálja, de egy könyv sem tökéletes. Senki ne számítson arra, hogy a tankönyv egy olyan vezérfonál, amit ha nem eresztünk el, biztosan jó helyre jutunk. Emiatt elvárás tanárainkkal szemben, hogy kritikusan álljanak egy-egy könyvhöz, és csak akkor fogadják el egyes elemeit, ha az abból kapott segítséggel nem áldozzák fel tanítványuk érdekeit, ha az valóban hasznos és érdekes, nem pedig csak a nyelvtanulás illúzióját adja.
Sosem az számít, hogy van könyv, vagy nincs, hanem hogy rendszer van-e.
Nem az célunk, hogy egy standard programot „futtassunk le” tanítványainkon, hanem hogy a megfelelő tananyagválasztás révén a hasznos és érdekes órák mindenkit szereplésre sarkalljanak.
Egy ilyen igénynek megfelelő háttéranyag kifejlesztése rengeteg munka. Erről szól a Kaptár.
Nyelvi coaching foglalkozásaink tananyagát teljes mértékben az határozza meg, hogy mivel tudjuk legeredményesebben segíteni tanítványunkat aktuális szakmai és privát feladatai megoldásában.